U Was dress code nie obowiązuje? To nieprawda!

© Dollar Photo Club

© Dollar Photo Club

Jeśli zaczynasz pracę w nowej firmie i właśnie zostałeś poinformowany przez miły dział kadr, że dress code u nich nie obowiązuje – nie myśl sobie, że wszystko Ci wolno! Zazwyczaj „No dress code” oznacza, że w firmie nie obowiązuje żaden uniform, czy po prostu niewymagany jest strój biznesowy. Pozwala ci to oczywiście wyrażać strojem swoją osobowość – są jednak pewne granice.

Praca zawodowa jest sytuacją, w której zawsze wymagany jest profesjonalny wygląd. I nawet w najbardziej liberalnych pod względem ubioru zawodach nie powinieneś przyciągać uwagi zbytnim niechlujstwem, czy przesadną kokieterią. Co więc należy do rzeczy, których nie powinniśmy nosić w pracy? Są to:

– japonki i inne plażowe klapki

– krótkie spodenki (o postrzępionych nawet nie mówiąc)

– koszulki odsłaniające ramiona

– przezroczyste bluzki spod których prześwituje bielizna

– zbyt duże dekolty

– bluzki odsłaniające brzuch

– odsłonięta bielizna

– przesadny makijaż i biżuteria

– podarte, przetarte, poplamione spodnie i bluzki

– wulgarne napisy na ubraniach

– brudne buty