DRESS CODE

W Polsce często mylnie łączy się go rygorystycznymi zasadami elegancji obowiązującymi w wielu biurach. Tymczasem dresss code to zasady ubioru obowiązujące w różnych sytuacjach i miejscach. To ubiór dobrze dobrany do okazji.  To ciuchowy savoir vivre. 

Fot. Fotolia

Swoje dress code’y mają szkoły, niektóre religie, społeczności, zawody. Dobrze go znać wybierając się na rozmowę o pracę, wesele czy imieniny znajomego. Ubiór może wyrazić szacunek – może też obrazić, dlatego tym bardziej warto wiedzieć jak należy go komponować.

Dresscode to podstawowa wiedza o strojach. Coś, co pozwala czuć się bezpiecznie i „na miejscu” przy każdej okazji. Znając te podstawowe zasady z większą łatwością i wyczuciem podejdziemy do tworzenia własnego codziennego stylu.

Znając zasady dress code’u łatwiej zrozumieć co decyduje o eleganckim wyglądzie nawet w domu, kiedy najważniejsza jest dla nas wygoda.

Dwa pierwsze poziomy dress code’u formal i semi-formal używane są w dzisiejszych czasach dość rzadko, na bardzo oficjalnych przyjęciach. Bardziej współczesnym oficjalnym ubiorem, wbrew swojej nazwie stał się strój koktailowy.

Oficjalne stroje do pracy, odgrywające rolę uniformu (głównie tam, gdzie pracownik jest reprezentantem firmy i ma kontakt z klientami) to business classic i jego łagodniejsza wersja business casual.

Najpowszechniej jednak w nowoczesnych firmach, zwłaszcza technologicznych stosowany jest smart casual.